dinsdag 21 maart 2017

Flapperding

De DF is nu verreweg de makkelijkste manier om op de werkplek te geraken. In regenachtig weer zoals maandag heb ik dat ook gedaan maar vandaag wilde ik direct daarna nog even langs de loonadministratie.
Om het nummer van mijn Triodos rekening door te geven. Want zoals bekend investeert de ING in Trumps oliepijplijn in Dakota door Indianengebied,. naast talloze andere kwalijke zaken.
Die loonadministratie is vlak bij de toeristeningang van het veilinggebouw en het wekken van de belangstelling van toeristen kan ik natuurlijk missen als kiespijn ::-)

Hoewel de kans op neerslag niet groot was heb ik altijd wel een compact regenpak achter op de fiets. En steevast een opvallend hesje aan.
Omdat de standaard hesjes van voren sluiten met klittenband zijn die minder geschikt want ze waaien met de frontale luchtconfrontatie open. Daarom probeer ik hesjes te verzamelen die niet de voorkant open hebben maar juist de zijkanten.
Regenjassen hebben een andere onhebbelijkheid voor ligfietsers namelijk een ritssluiting aan de voorkant.
Die waait weliswaar niet open maar laat daar regenwater door. Je moet dan eigenlijk 'aan de poncho'.
Maar dat zijn meestal net rokjes zo lang en veel te ruim om er nog uit te kunnen komen, "flapperdingen". Dus ook te vermijden vanwege de windvang.
Tot nog toe had ik daar geen gepaster antwoord op dan een regenjas verkeerd om aan te trekken, met de ritssluiting op mijn rug. 
Geen pretje want zo kom ik dan weer bij de schouders in het gedrang en de capuchon hangt dan ook op een rare plek...

Tot ik onlangs de hand kon leggen op een bijzonder geschikt 'pech onderweg' hesje bij de kringloopwinkel waarschijnlijk afkomstig uit een oude 'Renault' automobiel. Deze is van waterdicht plastic en sluit daarmee de naden van de ritssluiting voorop de regenjas af bij pleur van boven, ideaal!


Het ding heeft lang in de vouw gezeten en is niet bepaald duurzaam uitgevoerd. De scheuren die daardoor ontstonden op de vouwen heb k echter op eenvoudige wijze gerepareerd met duct tape. 










Dat heeft niet veel geld gekost allemaal nee.
Sorry hoor!














8 opmerkingen:

  1. Het begrip ' frontale luchtconfrontatie' krijgt de dagprijs voor originaliteit. Sommigen noemen dit heel gewoontjes: tegenwind ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik vond het zelf ook wel origineel en bedacht me geen moment! :)
      Mag graag wat spelen met taal en voel me daar in soms wel 'iemand met een missie'. Maar het kan ook geen kwaad de talenkwab af en toe wat te laten knarsen volgens mij. Je schrijft zelf ook vaak met een wat bijzondere invalshoek.
      Verafschuw steevast dezelfde stopwoordjes als "niet verkeerd toch?!".
      Dat men eens met iets nieuws moge komen!
      Mvg Mick

      Verwijderen
    2. Ik hoor die uitdrukkingen te veel van mijn moeder en zus Paul! )-:

      Verwijderen
  2. Een schraal contrast met je nieuwe df!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach Mick, als het niks hoeft te kosten, waarom zou je dan geld uitgeven? Prima opgelost volgens mij!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor met name een roeifietser als ik geeft dit extra mogelijkheden (voor weinig) tijdens regenachtig weer. We gebruiken daarop immers geen ketting maar dyneema.
      Samen met mijn helm met vizier (en zelfs regenwisser) worden hooguit de (hand)schoenen nog nat. Dat schept perspectieven!

      Verwijderen