vrijdag 15 juli 2016

Geachte Meewinders...

Tegenslagen en tegenwerking een positieve wending geven. Dat is mijn nieuwe strategie. Dus een duurzame planeet en fietsbeleving blijven nastreven.
Zo kan ik met de beschreven airfryer mijn eigen tussendoormaaltjes bereiden met groene stroom. Liever zou ik ook elektrisch gaan koken maar helaas kook ik, net als Karl Marx bijvoorbeeld, niet zelf. Ook kan ik de infrastructuur van mijn huurwoning niet ongestraft veranderen. Toch heb ik een warmwaterbron op duurzame stroom bedacht.
En zo simpel eigenlijk, zonder nodeloos een te grote waterhoeveelheid op temperatuur te hoeven houden.
Het eerder beschreven espresso-apparaat is na het zetten van de koffie heel goed bruikbaar om wat warm water uit te tappen voor het omspoelen van een bord, glas of bestek. Met 100% groene stroom, dit jaar van 'Pure Energie'.
Help! Zou ik dan werkelijk niets voor de fiets hebben?! 
Geen nood. Wat dacht u van een longlife schakelkabel voor de voorderailleur van de Limit? Het is bij deze fiets werkelijk een crime om een gebroken kabel te vervangen vanwege de onmogelijkheid de bovenkant van de fiets te lichten. En de positie van de derailleur in de kettingtunnel tussen de trappers in.
De kabel is een Jagwire-remkabel (€10,00 bij de Decathlon) waarvan ik de korte bijgeleverde remkabel met het peertje gebruikte. Deze heeft een mantel die niet rekt zoals gewone remkabels middels exposietwapening. De binnenkabel is sterker dan een gewone stalen remkabel maar ook gladder. Maar niet te dik om door de derailleur of shifter te rijgen. De doorvoer van de buitenmantel door het koetswerk beschermde ik door er een stukje rubberen fietspompslang overheen te schuiven!
Na het bestellen en de snelle levering van de Thys ID snek verwachtte ik ook een carbon 209 stuur met draaipunt te kunnen kopen in Middelburg. De correspondentie met Rowingbike.com is helaas helemaal verstomd sinds minstens een maand geleden.
Toch een aankoop van zo'n €400,00 zou je denken en de overdracht had mooi tijdens CycleVision kunnen plaatsvinden (als omzeiling van het 'handelsembargo').
Maar dat heeft dus (nog niet) zo mogen wezen dus heb ik mijn handen maar weer eens laten wapperen.
Ik bestelde een Helicoil setje m8 (Schroefdraad Reparatieset) om eenvoudigweg het eigen stalen 222 draaipunt te reviseren.

. Want eigenlijk had ik alleen te maken met een loskomende schroefdraad (en daardoor speling op het stuur).







Als gewichtsbesparend carbon toevoeging mag dan gaan functioneren een eenzijdige M5 1 1/8" voorvork die ik verkreeg via Marktplaats. Om Derks eigen woorden te citeren, "Er zijn meer wegen die naar Rome leiden" :-)

Ik heb toestemming van de organisatoren van de Meewindkoers om deel te nemen met de Limit (velomobiel) en mee te rijden in oktober. En kan bij mijn broer in Bilthoven logeren om al in de buurt van Amersfoort te verkeren die ochtend. Hun antwoord:

Beste meneer Adriaanzoon,


Bedankt voor uw vraag en interesse om deel te nemen aan Meewind Koers.

De spelfout wordt z.s.m. verbeterd, onze excuses hiervoor.

Het is mogelijk om met een ligfiets deel te nemen. Wel willen we u vragen zo vroeg mogelijk te vertrekken omdat de snelheid van een ligfiets over het algemeen hoger ligt dan een racefiets en u dan niet steeds rijders hoeft in te halen. Verder willen we u verzoeken zo zichtbaar mogelijk deel te nemen, zodat u en andere deelnemers zo veilig mogelijk kunnen deelnemen.

Mocht u nog vragen hebben over Meewind Koers, kunt u zich rechtstreeks aan ons wenden.

Graag tot ziens op 9 oktober.

Met vriendelijke groet,
Carlo van Nistelrooy


Organisatie Meewind Koers




Geen opmerkingen:

Een reactie posten