vrijdag 22 januari 2016

Cheetah ontketend!



Toen ik het 165 mm crankstel monteerde op de Optima vond ik dat een goede gelegenheid de inmiddels gebroken ooit zelf uitgezaagde kettingblad-afschermer te vervangen. Met een door mij gekende en beproefde methode, gemaakt van een flink model verfemmerdeksel. Het groene ding.
Ik had daarom niet echt zin daaraan een apart blogbericht te wijden maar dat veeleer te combineren met een andere inspanningsverrichting. Nu het anders vastzetten van de onderste kettingbuis dus.
Fijn is dat ik vandaag vrijdag eindelijk bevrijd lijk te zijn van de snotneus en kriebelhoest die me mezelf zo benauwd hebben doen voelen de afgelopen week. Waarin zelfs ik slachtoffer werd van de nationale griepepidemie.
Hoe kan dat met mijn gezonde leefwijze en die talloze ionisators (luchtzuiveraars) op de grond en tegen het plafond van mijn huurwoning?
Ik denk dat de oorzaak op het werk te vinden is. Er was de donderdagochtend hieraan voorafgaand een opeengepakte medewerkersbijeenkomst boven de kantine en de lage luchtvochtigheid door het koude weer maakte het de sprong van het griepvirus natuurlijk wel erg gemakkelijk!
Normaal zou mijn natuurlijke weerstand het viraal gevaar nog wel bedwongen hebben maar ik ben vergiftigd.
Er is mij door de leiding DS Planten een instructiepapier onder de neus gedrukt met de zoveelste schrijffout daar in: "Pas op! Wat er gebeurD....enz." Dat is natuurlijk derde persoon enkelvoud en moet dus met een T, dat is dan  'Koninklijke Flora Holland' !
Ongetwijfeld heeft dit mijn toch al getergde immuunsysteem helemaal plat gelegd...


Gisteren ben ik dan ook nog binnen gebleven en heb de nieuwe ophanging van het mantelbuisje bij de voorvork vast geknutseld. Met een reepje plat aluminium, twee elektra beugeltjes en nog een extra vastzetpunt van een klemband om het frame onder het stoeltje zoals ik van plan was.
Dit alles is een verademing, weg zijn de pijnscheuten in mijn schouder!





Zoals te zien heb ik probleemloos en met steeds toe nemende snelheid de nieuwe vestiging van de
Metaalwinkel in Zuid-Oost bezocht. En ze verkopen nog wat ik zoek ook. Balhoofdsbuis met 34 mm inwendig om de 1 1/8 ('overmaats') lagercups in te persen voor het maken van mijn eigen 26" MBB.
Bij die winkel maken ze echter een potje van de kosten die ze rekenen voor 12 cm rvs en het bedrag voor het afkorten daar van dus ik bedankte vriendelijk.
Uiteindelijk kan ik ook de Cheetah weer volop inzitten nu voor w.w. komende week. Dus kom ik later wellicht nog eens terug bij ze als er misschien een aangesneden stukje restantpijp voor me ligt... Het witte rvs/aluminium racebeest ontketent nu geen koude kermis meer bij thuiskomst.
Goed gezien mensen, ontketenT nu weer met een T! Ik ben namelijk helemaal met Johan Vrielink eens dat bibliotheken een grote rol kunnen vervullen bij het uitleggen van grammatica, zinsopbouw en werkwoordvervoeging in de eigen Nederlandse taal ! 

5 opmerkingen:

  1. Bibliotheken?, zijn die er nog dan?
    Ik dacht dat die allemaal weg bezuinigt waren?

    Groeten, André

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi groen is niet lelijk ;-) Prachtige oplossing Mick.

    Fijn dat je ook hebt ontdekt wat de pijn in de schouder veroorzaakte.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Wim :)
      Tja de natuurlijke schutkleur van de cheetah is het natuurlijk niet maar het zachtplastic gaat langer mee dan 3 mm dik polycarbonaat kennelijk. The proof is in the pudding.
      Mocht iemand anders dezelfde onnozelheid met zo'n mantelpijpje
      willen uithalen weze hij gewaarschuwd! (aanvoegende wijs, niet noodzakelijk wel mooi).
      Mvg Mick

      Verwijderen
    2. Bedankt Wim :)
      Tja de natuurlijke schutkleur van de cheetah is het natuurlijk niet maar het zachtplastic gaat langer mee dan 3 mm dik polycarbonaat kennelijk. The proof is in the pudding.
      Mocht iemand anders dezelfde onnozelheid met zo'n mantelpijpje
      willen uithalen weze hij gewaarschuwd! (aanvoegende wijs, niet noodzakelijk wel mooi).
      Mvg Mick

      Verwijderen