dinsdag 15 december 2015

Waarschuwing SALORA Action Camera


Ik ben me er terdege bewust van dat de videos die ik onlangs op mijn blog plaatste kwalitatief zwaar onder de maat zijn. Vooral de dash-cam is eigenlijk niet meer bruikbaar. Ik kom er nauwelijks mee weg om daar dan een MP3'tje onder te plakken. Spelfouten en verschrijvingen worden dan nog pijnlijker...
Daarom heb ik toch maar een echte Action Cam aangeschaft, de goedkoopste Salora, de PSC1331HD.
Dit is zeker geen Go Pro en dat verwacht ik er ook niet van. Maar toch wel 720 pixels HD. Hij doet het zeker beter dan de dash-cam en heeft een veel hogere resolutie dan de Sony Cybershot kan produceren, maar dat zal ik nog wel laten zien.
Dat er ook een microfoon in zit was een meevaller want na het bestellen realiseerde ik me ineens tot mijn schrik dat ik vermelding van geluidsopname helemaal niet in de advertenties ben tegen gekomen.
De besparing op dit  kleine lichtgewicht apparaatje dat met een goede waterdichte behuizing wordt geleverd
zit echter in een ander aspect.
Hij is niet uitgevoerd met een verwisselbare platte accu zoals de duurdere modellen van dit merk die ik op Youtube bekeken heb. Zoals mobiele telefoons (en de dash-cam) dat hebben. De lithium accu er van is niet bereikbaar / not accessible! 
Het is natuurlijk leuk dat dit toestelletje ook bruikbaar is als HD-webcam. Maar het is wat teleurstellend als dit de enige functie is die er van over blijft als de interne accu er onverhoopt mee uit scheidt!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten