maandag 12 oktober 2015

De verdwijnkater



Als grootstedelijkert heb ik het vanwege de stadsverlichting over het algemeen makkelijk. Ik hoef mezelf voor het forenzen hoofdzakelijk alleen maar zichtbaar te maken. Dat geldt dus ook voor andere fietsers zou je zeggen.
Maar die vertikken het toch irritant vaak om een simpel ledlampje mee te nemen (€1,30 incl. de batterijen). Laat staan reflecterende kleding te voeren...
In vooral het Beatrixpark op mijn route kan dit soms bijna tot ongelukken leiden. Maar ik schrijf daar eigenlijk nooit over. Omdat ik meer heb met techniek dan met de beschrijving van mijn exclamaties richting deze sujetten.

Met de infrarood nachtcamera bijvoorbeeld. In het achter de RAI gelegen park lopen genoeg bereidwillige proefkonijnen rond zou je zeggen. Maar couch potato nummer 2 doet het ook erg goed.
Met de dash-cam uit mijn vorig bericht belicht ik in de onverlichte huiskamer afwisselend wat op mijn schoot ligt. Rechts boven in beeld mijn kleine TV:




2 opmerkingen:

  1. Als je daar die spook fietsers zonder licht echt mee weg zou kunnen krijgen zou dat wel handig zijn ;-), dan zou ik er ook een op m'n fiets willen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja :-) eh nee dan zouden er vernietigende laserstralen uit moeten komen..
    Trouwens wel geprobeerd om hier een achteruitrijcamera van te maken. Daarvoor zou ik het display moeten kunnen scheiden van de camera. Heb 't dingetje open gekregen maar kreeg de printplaat niet los en daaronder zit het scharnier van 't beeldschermpje.
    Je kunt dat beeldschermpje trouwens wel 180 graden verdraaien en de hoek veranderen! Als je voldoende regenkap voor je hebt zou dat er dus wel doorheen gestoken kunnen worden (maar dat kan met een periscoop ook).
    Ga nog wel wat proefjes doen zo nu en dan met het toestelletje!

    BeantwoordenVerwijderen