zondag 15 maart 2015

"Dan gaat meneer wel op een benzinetank zitten!"


Tijdens 'Alf's eco tour' heb ik geleerd geen langzaam voortschrijdende demonstraties meer bij te willen wonen met een tweewieler. Dus heb ik de Jan Eggens trike weer eens uit de schuur gehaald om tegen de fors gestegen huren te protesteren. Waartoe opgeroepen was door huurdersgroeperingen.
Malversaties zoals bij Vestia worden afgewend op de huurders. Bonussen aan voormannen van deze coöperaties die helemaal geen winstoogmerk dienen te hebben tonen het tegendeel aan. Hoe Eigen haard omgaat met ideeën om groene stroom op te wekken heb ik al eerder beschreven.
De huur bedraagt in mijn geval ongeveer de helft van mijn inkomen (zonder de energiekosten nog). En is de afgelopen jaren veel sneller gestegen dan de inflatie.



Om de Limit in de centrale hal te laten staan (ik zou niet graag zien dat er door de massa daarvan leds in gedrukt worden) heb ik het scharnierende kozijn van de woonkamer gebruikt om naar buiten te geraken :-)
Daarvoor zette ik, uitgaande van het geopende raam, de driewieler eerst met de voorwielen op de vensterbank en het achterwiel op een opklaptafeltje en verbindingsplank :-)





Ik ontmoette op het Daniël Meyerplein nog twee andere trike-bezitsters ook!
De ene een rechtop model waar ze bovendien een Spartamet benzinemotortje in had laten bouwen (tja...) maar die wel een punkjas droeg.
Een politieagent 'met de platte pet' die meende jolig te kunnen zijn en wel "achterop haar bagedrager mee te kunnen" kreeg van mij dan ook de sarcastische waarschuwing mee "Dat meneer dan wel op een benzinetank gaat zitten...!".
Dezelfde agent, die deed of 'ie me niet gehoord had, zou me even later dreigend te weten geven dat ik "me snel moest aansluiten bij de rest "anders zouden er moeilijkheden komen" . Ik begreep de grap niet en toen ik bij het Rokin een versnapering uit de gele fietstassen ging pakken maar de stoet zich weer in beweging zette liet ik me gewoon door de paarden cavalerie voorbij lopen. Om daarna weer aan te sluiten waarbij de ruiters me netjes ruimte boden en de paarden rustig bleven.



De ander een licht lichamelijk gehandicapte dame met een vouwbare rode Scorpion trike. Met elektrische ondersteuning!
Die hoop ik nog eens te ontmoeten.






Bij mijn voorbereidingen zat helaas niet het meenemen van een camera begrepen. Maar ik heb mezelf en de rode Scorpion met Ortlieb tassen nog wel gespot op een filmpje van AT5. Dat portretteert de aankomst met de slotmanifestatie op de Dam. Op het bewegende beeld waar ik het screenshot van heb kun je zien dat ik het koud heb...
Maar ik vond mijn aanwezigheid daar toch belangrijker dan bijvoorbeeld het doorgeven van een estafette 'ding'...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten