woensdag 2 juli 2014

plannen voor nieuwe ligfiets

Eerlijk gezegd mis ik mijn bankdrukfiets nogal.
In principe kan ik met het Weider-krachtstation in de woonkamer ook mijn borstspieren en triceps trainen, maar dat is toch niet zo leuk. Als ál trainend van- of naar je werk rijden :-)
Ik merk dat het trainen op de fitnessmachine nogal impulsief gebeurt, het roeifietsen plan ik eerder. Minimaal 40 km (1 x w.w.) per week, momenteel met het lekker rollende 451 voorwiel  meer.
Door het ontmantelen van de b.d.-fiets heb ik feitelijk een tweede roeifiets over die ik in de praktijk niet gebruik. Doordat mijn eigenbouw-boegspriet zo probleemvrij en slijtagebestendig is gebleken heb ik er nooit werk meer aan :-)
Ineens schoot mij te binnen wat ik met het 222 pré-CVT frame beter kan doen. Er een Cruz-bike van maken!



Door de boegspriet eenvoudig los te schroeven heb ik eigenlijk al een snel model frame met goed liggende houding. Het balhoofd is 1 1/8" zoals ook Raptobike los te koop aanbiedt. Waardoor ik dus een achternaaf inspannen kan.
De bracketpot met achtervork zou ik uit een rechtopfiets kunnen zagen. Waar ook al een buis in de goede hoek voor de voorderailleur op zit.
Ten slotte hoop ik het 406 achterwiel met Sachs Orbit naaf (6X2) uit mijn vouwfietsje als aangedreven voorwiel te kunnen aanwenden. Mijn inschatting is namelijk dat de nieuw te bouwen Thys/Rapto-Cruzbike met omgeklapt trapstel achterin de auto zou gaan passen.
En dan mag ik met die auto vast op het grasveld tussen de tenten gaan op CV 2015 van de nvhpv )-: Of achter een stinkende tweetaktmotor aanfietsen idvv een 'devilsrace'. Ter vermaak van het en masse met de benzineauto toegestroomde publiek...





9 opmerkingen:

  1. Sorry Mick, maar er stonden geen auto's tussen de tenten. Alleen maar fietsen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alleen tijdelijk van mensen die aan het in- en uitpakken waren.

      Mensen hebben verschillende redenen om met de auto naar CV te gaan.
      Ik ben ook een aantal jaren achter elkaar met de auto geweest, omdat mijn conditie simpelweg onvoldoende was om zo ver te kunnen fietsen.
      Mocht je echt willen weten waarom mijn conditie zo beroerd was, dan moet je op mijn blog even het hoofdstukje 'Wie ben ik.' lezen.

      Verwijderen
  2. Dat klopt niet Wim. Ze stonden welliswaar aan de rand van het veld (wat niet in de regels van Jan Lamaris zou mogen dus zoals die me van tevoren waren gemaild).
    Maar dat waren dan zeker niet alleen campers of (vouw)caravans maar ook bestelauto's van jonge gezonde mensen. Die niet alleen keer op keer (zoals bij het Paastreffen) te beroerd zijn om met de fiets te komen maar ook nog te belazerd om een tent op te zetten!
    Mvg Mick

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van mij mag Derk, zie zeker nog jong van geest is, in zijn ambulance slapen waarmee hij vanuit Middelburg is gekomen. Verder stonden er misschien nog 1 of 2 van die bestelauto's van een stel Duitsers. Ben jij zo lang geweest dat je dit allemaal precies hebt kunnen volgen en bijhouden? Ik meende even een rode Limit te hebben gezien, maar daarna heb ik je nog tevergeefs gezocht. Ik hoorde later van Belle dat je weer was weggegaan. Lekke tent of zoiets.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Omdat ik een dergelijke bagatellisering wel verwachtte van iemand heb ik bovenstaande foto genomen. Ik tel 7 voertuigen op het veld met metalen portieren. Waarvan van te voren was aangekondigd dat ze er niet zouden staan. Plots werd de regel weer ingetrokken. En dat was alleen nog maar op zaterdag ochtend.
    De autoganger betaalt noppes voor het parkeren en noppes vd toegang. Terwijl een vrijwilliger die met zijn fiets komt en drie dagen van zijn vrije tijd investeert vd 'goeie zaak' 15 euro op moet hoesten.
    "LOL" zei u? Ik noem dat "No fun"!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zie vooral campers en caravans, maar goed. Jij hebt de stelling al betrokken en ik krijg je er toch niet meer vanaf :)

    Iedereen die op de camping stond heeft gewoon moeten betalen hoor. Ook campers en caravans. En ik denk dat Derk ook wel betaald heeft met zijn ambulance.

    Ze stonden inderdaad niet op de betonbaan, maar wel helemaal aan de zijkant. Er zat alleen nog een omheining tussen. Tja, als je heel principieel bent, dan stonden ze dus niet goed. Maar nu konden deze mensen wel gebruik maken van hun voortent en dat is wel fijn om je fiets onder te kunnen zetten of je kinderen te laten spelen.

    Mick, ik zeg leven en laten leven. Ik had je graag gesproken, maar ik had al begrepen dat je erg pissig was vanwege die auto's. Jammer dat dit jouw CV zo heeft kunnen beïnvloeden. Ik wil je toch meegeven dat dit ook iets over jou zegt en niet alleen over die mensen die in een gemotoriseerd blikje naar een fietswedstrijd gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als je met alle geweld een wig wilt drijven tussen Derk en mij (lijk je niet van af te brengen). Over het jaarlijks vliegen naar Kreta met zijn vriendenclub denk ik wat anders dan hij, dat zal je niet verbazen. De directeur van Greenpeace doet dat vliegen zelfs wekelijks, hij wil niet emigreren!
    Maar ik vind niet dat je iemand die zo veel betekent en betekend heeft voor de ontwikkeling van mens aangedreven voertuigen kunt vergelijken met figuren die alleen komen om te snoeven met het luxe speeltje meegebracht in hun auto!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik drijf geen wig en ik vergelijk niemand met elkaar. Ik gaf een voorbeeld.

      Jammer dat je niet inhoudelijk reageert.

      Dit is mijn laatste reactie op dit bericht. Het ga je goed.

      Verwijderen