zondag 30 maart 2014

vliegtuigstuur 'teruggebouwd'

Ik trof Marjolein van Dillen op de proefrijdag voor een 'gezamenlijk fietstreffen' op het circuit van Zandfoort. Zelfs zij, een ervaren ligfietster toch, had moeite om weg te rijden met de bar-ends die bij mijn Cheetah door mij omhoog geplaatst zijn.
Dat zette me toch aan het denken...Want concentratie kost het zelfs míj nog!


Het is al zó lang geleden dat ik het omgekeerde stuur heb ingevoerd als oplossing van een tennisschouder ooit. Dat ik niet eens meer zeker weet op welke ligfiets dit was?
Dus waarom niet gewoon doen (is al gek genoeg).
Gebleven is de kabel-chaos (maar een Thys klittenbandje om gedaan). Maar dit is wat ook 'gewoon' mogelijk is met de bar-ends:

Dat rijdt ook meer ontspannen zo, toegegeven.
Ik heb eveneens een (krap sluitend) voorspatbordje gemonteerd nu. Maar de voorvork bevalt me nog niet helemaal vanwege het gebrek aan vering. Terwijl er daarvoor genoeg vrije ruimte in de vork zit tot aan de vorkkroon!
Helaas maken telescoopvorken met dubbele ophanging de kettingloop van het bovenste kettingdeel net zo moeilijk als dit momenteel al voor het retourloopdeel geldt.

Ik had daarom een eenzijdige voorvork met vering van Hafa willen aanpassen. Maar helaas blijken die niet zo "demontabel" als ze zelf beweren...







Geen opmerkingen:

Een reactie posten