zaterdag 1 maart 2014

Ligfietsshop.nl schiet te hulp

Toen ik de FAW van de hand deed besloot ik de voorwielen met brede velgen te verruilen met die van de Limit. Dat in verband met de lagere rolweerstand van brede velgen bij gebruik van dikke banden (bron Wim Schermers rolweerstandsproeven).
Vijftig millimeter is geen enkel probleem voor de wielkasten van de Limit en superdikke Big Apples zouden de stroomlijn zelfs nog verbeteren!
Jammer is alleen wel dat de flensgaten van deze 70 mm trommelremnaven erg versleten zijn. Daardoor kan ik de spaken niet eens meer op spanning krijgen!
Gelukkig heeft Gerrit van de Ligfietsshop gelijk gereageerd op mijn advertentie op Ligfiets.net en stuurt hij me een compleet (gebruikt) voorwiel op!

Een andere mogelijkheid was om een 90 mm voorwiel van de JE-trike te 'lenen'. Maar die heeft een andere (cilindrische) as. De 70 mm een conische. 
Nu is het wel mogelijk door vervanging van het binnenste lager de ene naaf voor de andere te verruilen maar daarbij heb ik al eens een lager beschadigd dus daar ben ik niet zo'n fan van!  



2 opmerkingen:

  1. Ja en erg vaak reageert hij als ik iets nodig heb!
    Het feit dat ik adverteer houdt ook verband met het idee dat er zo minder grondstoffen en elektriciteit gebruikt hoeven te worden in principe voor wat ik nodig heb.
    Mvg Mick

    BeantwoordenVerwijderen