zaterdag 8 februari 2014

Staken met rechtopfiets

Er vallen ontslagen op mijn werk in Aalsmeer. Op drie vestigingen van Floraholland gaan 200 mensen hun werk verliezen. De voorwaarden waaronder dat gebeurt, het zgn. 'sociaal plan' zijn door de directie eenzijdig verslechterd. Zoals een veel lagere ontslagvergoeding waarmee de bonden (en ik) allerminst gelukkig zijn. Hoewel mijn arbeidsplaats (nog?) niet op de tocht staat heb ik daarom vandaag dan ook mee gestaakt.
Ik ging daar vanmorgen heen met een rechtopfiets!


Al vanaf de terugtocht vanuit Alkmaar heb ik namelijk bij het ligfietsen last van mijn rechter achillespees. Dat kan ik ook wel verklaren achteraf omdat ik een langzaam leeg lopende band bleek te hebben rechts en er aan die kant ook nog eens een stuurkogel is losgekomen (wat nogal lastiger is om bij te komen).
Toen ik echter in Haarlem wat nieuwe dyneema kopen ging had ik daar opnieuw last van op de optima Cheetah. En ook -met het nieuwe aandrijfkoord & elastiek- zelfs dit keer op de Thys revolver!
Zodra ik thuis ben verdwijnt de pijn dan nagenoeg gelijk weer.
Het experiment mijn oude sporfietsje uit Purmerland op te halen zou je geslaagd kunnen noemen. Geen pijn meer naar Aalsmeer op de heen- of op de terugweg.
Maar ik hoop natuurlijk niet dat dat het einde inluidt van het ligfietsen. Ik ga nog andere schoenen proberen. En/of het verschuiven van de voetenplaatjes, eens met gewone schoenen proberen...


Mocht dat allemaal nóg niets opleveren dan overweeg ik zelfs het lassen van een buikligger (-:
Hoewel ik daarop liever via een spiegel naar voren zou kijken (ik krijg al pijn id nek als ik er aan denk) heeft zo'n model ook z'n voordelen. De toepasbaarheid van grote wielen bijvoorbeeld.

Want ondanks de lagere snelheid was dat best comfortabel vandaag over de betegelde fietspaden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten