maandag 24 februari 2014

Geld terug van fietsonderdelenstunter !

Ik heb eindelijk na 7 dagen het aankoopbedrag, 36 euro voor twee (i.p.v. éen) crankstellen, teruggestort gekregen op mijn rekening van  Fietsonderdelenstunter.nl. Ook wordt de porto voor de zending door hen gedragen.
Zij hebben de advertentie ook veranderd in 2 aangepaste versies: Dit keer worden de pedalen aangeboden als 150mm én 155mm. Van gewoon de waarheid vermelden (die Batavus n.b. in het lichtmetaal gegoten heeft, 152mm) heeft men in Oostermeer kennelijk nog nooit gehoord.
Maar de situatie is i.e.g. beter zo.
Daartoe was het wel nodig met "aangifte van e.e.a." te dreigen. En misschien heeft mijn blog daar ook bij geholpen? Morgen zal ik de doos met de bijna anderhalve centimeter te korte cranks terugsturen!
Misschien jammer dat slechte berichten vaak de meeste aandacht krijgen maar 196 bezoeken is voor Eigenfiets aan de hoge kant...
Leuker vind ik bijvoorbeeld een email die ik kortelings ontving:

Beste heer,

Wij zijn een educatieve uitgeverij en ontwikkelingen lesmateriaal voor VMBO en MBO opleidingen.

Op dit moment zijn wij bezig met het ontwikkelen van een nieuwe methode genaamd Strux.  http://www.strux.nl/


Strux bevat een beeldwoordenboek waarin begrippen worden uitgelegd aan de hand van tekst en een afbeelding.

Op internet kwam ik uw afbeelding tegen: doorgesleten Jagwire remkabel

Wij zouden deze afbeelding willen inzetten voor het beeldwoordenboek en andere educatieve doeleinden.
Graag zou ik uw toestemming hiervoor ontvangen.

Mocht u nog meer informatie nodig hebben, dan hoor ik dat graag van u.

Hartelijk dank!

Vriendelijke groeten, 
Dedmer Dijkstra

Natuurlijk heb ik die toestemming gelijk gegeven :-)

2 opmerkingen:

  1. Hoi Marcel,
    Zo gaat het jammer genoeg niet altijd.
    Ik maakte aan iemand 50 euro over voor een Nexus 8 naaf die ik nooit ontving. Het 06 nummer bestaat wel maar wordt niet opgenomen.
    Aangifte (online met sofinummer) heeft ook al maanden niets opgeleverd. Wel durfde de vent me nog keer op keer te mailen met vreemde verhalen ("naaf stuk gegaan") en valse beloften over geld teruggave.
    Het enige resultaat is met regelmaat spam van de politie "of ik nog steeds geen aanleiding heb mijn aanklacht nu maar eens in te trekken?"
    Sorry voor de overlast Nederlandse politie!
    Mvg Mick

    BeantwoordenVerwijderen