woensdag 25 december 2013

De Zwarte Cirkel

Tijdens de kerst overvalt mij vaak een sentiment van weemoed en nostalgie.
Ik herinner mij hoe wreed het lot was van de kinderen van South Park op Comedy Channel. Zij moesten niet alleen kiezen tussen de toen nieuwste speelconsoles, de Xbox 1 en de Playstation 4. Waarbij een totale oorlog uitbrak (en Kenny een pruik droeg)....
Juist ten tijde van de kerst waren zij getuige van een vechtpartij tussen Papa Noél (de kerstman) en Jezus. Van beide zijden werd een beroep gedaan op hen hun kant te kiezen!

Als praktiserend agnost kan ik daar nu een alternatief op presenteren: Fröbel een zwarte cirkel in je vrije tijd!

Eigenlijk het spirituele en het materiële aspect verenigd in één object. En maar dan niet als cadeautje maar zuiver ten bate van de schepper (mij)zelf! 

Het is bedoeld om het spanhuis der primaire ketting beter onder spanning te houden. Dat lukt met de kleinste tandwielcombinaties namelijk niet goed zoals het zat, met het spanelastiek bevestigd aan éen der asjes van de kettinggeleidewielen...



 


Ik maakte het van het deksel en de bodem van een kunststof voorraadpot.
Met een witte schoenveter kan ik het elastiek richting neus van de Limit (ónder ipv tussen) de kettingschacht bevestigen.

De reden ook zwz voor toepassing van een elastiek voor dit doel ipv een spiraalveer.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten