zaterdag 5 januari 2013

LEDjes voor (-richting)

Omdat de Limit op kleine 20” wieltjes staat rijdt het duidelijk soepeler en stiller over het asfalt. De snelheidspaal die ik in Aalsmeer passeer gaf daarbij al ‘n ‘Jantje Huil’ smiley )-: aan. Van 40km/u (: Dat lijkt me snel genoeg om me, met groter rijplezier, tussen de auto’s te gaan begeven op sommige plaatsen van het traject.
Maar dan zal ik wel ‘auto’tje moeten gaan spelen’. Want ih zeiltje even de ritsluitingen laten zakken zoals in de FAW om een hand uit te steken vd richting is er niet meer bij!
Persoonlijk vind ik de vorm van de Limit al erg mooi dus liever geen grote glazen bollen er meer op. De keuze is gevallen op geel/oranje 5mm LEDjes. Door een lamp aan de binnenkant te zetten kon ik van buiten naar binnen boren in een zichtbare verstevigingsrand. Die ligt ih verlengde vd goot waar ik de bedrading door heen trekken kon. Afstanden zette ik uit vanaf de koplamp, het midden, met een passer. Ik houd niet van meten (;
Ook achter ga ik dat doen in axiale- zowel als radiale richting om de zichtbaarheid van de lensjes te vergroten.
Maar ik zal daarbij niet meer zo eigenwijs zijn om daarvoor telefoondraad te gebruiken ipv netwerk(UTP)-kabel!
De adertjes daarvan zijn namelijk akelig veerkrachtig wat het solderen erg bemoeilijkt. Ook zal ik de gaatjes daarbij op 5mm (ipv 5,5) houden: Beter te vast de LEDjes dan te los…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten