woensdag 28 maart 2012

Samenstel

Er begint eindelijk wat schot te komen in de werkzaamheden aan de Limit.
Na zagen, boren, meten en steeds maar weer iets bijstellen/vijlen…Is de inwendige asophang nagenoeg klaar, alleen de derailleurophang (in rood bijgetekend) moet nog geboord in de console. Die komt tweezijdig te hangen trouwens.
Ook de uitsparing vd naaf zelf is gebeurd, met de
decoupeerzaag hoofdzakelijk vanuit de cabine. Grofweg de markering vh roze stickertje op de foto.
Hoewel ik nog maar enkele dagen vrij heb is er ook wat ‘meerwerk’ .
Omdat de achtervorkophanging wat speling vertoont. De gebruikte alu
verstevigingsplaat is dan ook wel erg zacht. Van binnenuit kon ik voor de uitsparing hele gedeeltes
met een tangetje opdraaien alsof ik een sardine-blikje aan het openen was!
De versteviging wordt van ijzer en heb ik iets leuks op bedacht; Gemak dient de mens! Maar daar kom ik op terug.














Misschien leuker om de kattenfoto’s van Geisha nog ff te laten zien. Die nog in de camera zaten…

Op de achtergrond (de witte gemetselde muur) de voormalige bakkersoven van Purmerland.
Zo’n 200 jaar oud!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten