zondag 5 februari 2012

Eisjaeger


Wunderbar, geen woord kan ik bedenken of het is al eens gebouwd van lego!
Hoewel ik mij –ook zonder lego- thuis vaak bijzonder goed kan amuseren trok de witte gloed mij gisteren als een magneet naar buiten. Ik ben daarbij op het ijs geweest met de Alleweder. En ik vermoed dat ik daarmee misschien niet eens de eerste ben.
Maar daar zal vrouwlief misschien beter niets van weten. Je kunt je blogbericht dan natuurlijk ook in ’t Duits beginnen (TIP) !

Op mijn gebruikelijke route via Watergang naar ons Mams’ was het ondanks de kou veel drukker dan gewoonlijk. De ijsrecreatie der gewone burgers was al lang van start gegaan!
Ik moest uitstappen toen ik een steile houten brug niet opkwam, de remmen gebruikend. Dit vond ik een mooie aanleiding om de FAW de slootkant ad linkerzijde vh fietspad op te duwen. Ik groette de mensen die hun schaatsen onderbonden en het ijs was uiteraard sterk genoeg.
Door de sneeuwlaag viel het me zwaarder dan het belendende fietspad maar ik moest toch nog even
onder een brug door! Die leek me hoog genoeg om de koude wind onder door te laten en het ijs zo goed doorgevroren te laten zijn.
Maar een tegemoetrijdende schaatser keek het bezorgd aan en gebaarde iets.
Zo gauw laat een veteraan zich echter niet van de wijs brengen natuurlijk. En zijn bezorgdheid bleek dan ook niet meer te behelzen dan dat mijn vlaggetje de onderkant van de brug raakte!
Hij moest eens weten dat ik daarmee, met winterkap en al, onder de slagboom op het werk door kan rijden…!
Dat ik de enige niet was blijkt uit deze foto van een KMX-kart op een vers geveegde baan. De jonge eigena(a)r(en) heb ik verder niet gestoord bij hun nuttige werk voor de gemeenschap.
Zelf werk ik namelijk hooguit vd belasting en de ‘Wetenschap’.



Zo blijken de zout/metaal-handenwarmers namelijk ook niet echt geschikt om het dubbele vizier warm te houden. Het poeder ih zakje moet steeds weer wat worden opgeschud: Ich bin aber Frau Holle nicht!

Omdat ook Purmerend geen verkooppunten van koolstof-handenwarmers bleek te herbergen heb ik die besteld bij een survival benodigdheden biz. En gelijk ook maar de benzine-variant, dat scheelt weer portokosten.

Natuurlijk liever bij Velomobiel.nl aber…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten