dinsdag 31 januari 2012

Dubbelwandig vizier


De waaierventilator in de winterkap heeft me toch behoorlijk teleurgesteld vanmorgen. Zelfs met een reststukje Lexan voor mijn neus & mond, bwv deflector, die ik in m’n kraag had gestoken voor de gelegenheid, besloeg het raampje op een gegeven moment.
Het enige waar de motor toen nog goed voor was was om, met een handschoen ertussen, het vizier omhoog te houden.
Ik vermoed dat ik ondanks mijn weldadig gevoel voor humor toch wat te heetgebakerd ben. En de warmvochtige damp van mijn hoofd door de fan juist tegen het ruitje wordt gekwakt.
Daar had ik met de eerdere opstelling van de electrische luchtbedpomp, onder het dekje, nog geen last van. Mijn eerste gedachte was dan ook om terug te gaan naar díe opstelling.
Tot ik de temperatuur voorspelling zag voor morgenochtend: -11 graden!


Dan kan ik mijn accu-batterijenpak beter voor iets anders gebruiken namelijk. idvv Een elektrisch schoenzooltje (uit een motorwinkel). Aangestuurd met een inregelbaar blokgolf-generatortje, om de temperatuur traploos bij te regelen.
Helaas heb ik er nog maar 1 van. m’n Linkervoet zal het dus met een neopreen overschoen moeten doen. En natuurlijk heb ik een matje over de bodem liggen. Dat ik er hopelijk niet per ongeluk uit trap!

Maar terug naar het onderwerp. Gisteren heb ik geëxperimenteerd met tracing idvv aluminium plakfolie (vd Action). Daar had ik dan de thyristor-schakeling aan willen hangen.
Helaas kreeg ik keer op keer de 15 cm lange horizontale strookjes niet verbonden. Door de isolerende lijmlaag van de plakrol vermoed ik.


Ik gooi het morgenochtend dan ook over een heel andere boeg. Ik heb een tweede vizier geknipt en dat met klittenband over het eerste geplakt. Eerst wil ik kijken of dit al genoeg is om bewaseming te voorkomen, maar dat verwacht ik eigenlijk niet…
Dan heb ik nóg een konijn onder de hoed en ga ik over tot chemische middelen.


Ik zal een handenwarmer (het rode ding op de foto) activeren. Die heb ik al tussen de 2 polycarbonaat platen in liggen. De hoop is dat de warmte daarvan opkruipt en zo voorkomt dat zich beslaan voordoet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten