woensdag 6 juli 2011

Toch liever 2de hands…

Vrijdag, omdat ik al Zuidelijk vanaf het werk verkeerde ben ik dan toch maar eens voor nieuwe MTB-schoenen wezen kijken bij de ‘Decathlon’. In Zuid-Oost, vlak tegen het Arena.
Maar ik ga zeker geen reklame maken voor die winkel: schandelijk duur zeg!
En kleinzielig weinig keuze in kliksystemen voor zo’n immense zaak…

Terwijl mijn linker Agu nu toch echt wel aan het einde van zijn Latijn is…
Dat paar schoenen kocht ik jaren geleden tbv m’n eerste roets. Tweede hands in Haarlem.
Aan de ongelijke slijtage is wel te zien dat ik de afgelopen jaren veelvuldig (en merendeels) op tweewielers heb geleund.
Je rechtervoet houd je (als rechtshandige) namelijk meestal aan het pedaal voor een stoplicht. Ik ten minste.

Ondertussen zou je denken dat de fietsschoenen toch wat algemener verkrijgbaar zijn. Maar een betaalbaar stel (25E) van de Lidl vind ik niet voldoen aan de term ‘Deutsche gründlichkeit’.
Ver voordat de zool versleten is breekt de veel te kleine steunplaat uit het rubber.
De race-schoenen van de Aldi lijken wel goed trouwens maar zijn dan ook ‘ouderwets’ niet bedoeld om op te lopen...

Ik heb dus teruggegrepen naar het middel dat Marktplaats.nl u biedt, om weer 2de voets schoenen te kopen.
Deze heb ik Maandag op de kop getikt in Hoogland, iets boven Amersfoort, Northwaves. Persoonlijk gaan passen (al is het 50km naar het Z-O) moest opnieuw te klein laten opsturen voorkomen…
En met succes!

Heel fijne schoenen met bovendien (afschroefbare) noppen aan de tenen die al te snelle slijtage ad voorkant zullen voorkomen.




Plus een fantastische mooie fietstocht met de Hafa. Vanwege mooi weer (maar niet té heet), heidevelden (jammer genoeg geen camera bij), heerlijk ruikende dennenbomen en zelfs een heuse zandspeelplaats á la de Harskamperdennen!

1 opmerking:

  1. Geld bespaard en lekker gefietst, wat wil een mens nog meer. Heel herkenbaar.

    Groeten,

    Peter

    BeantwoordenVerwijderen