dinsdag 19 juli 2011

idee (race-) kapmal

Aangezien ik wel geheimen heb maar niet van geheimzinnig doen houd hier vast een fotosessie van het idee voor een mal.
Aangezien moderne kunststoffen een ouderwetse emmer met geld kosten zou het eigenlijk zonde zijn in de kap niet gelijk een beschuttingsmogelijkheid tegen de regen te verwerken.
Te veel UV-straling is toch al niet goed voor oude koppen.

Voor het gemak heb ik als onderkant de orginele Limit-kap gebruikt.
Die wil ik eigenlijk ook vervangen door iets van riet. En hoop ik dat met het kleine stukje aaneen te hechten en bij te vormen met gips.
Het idee is dan dat het geheel zo sterk zou worden als een gipsen been.
Zodat ik het van de velomobiel af kan pakken om onder de golfplaatconstructie in m’n tuin met wapeningsstof en kunsthars als vorm te gebruiken.


Mooi zou bovendien nog zijn als ik in de kap in vormen voor later aan te brengen achteruitkijkspiegels zou kunnen voorzien.

Aangezien het dus een binnenmal betreft zal het eindresultaat waarschijnlijk niet zo mooi strak worden als dat van Jan Reus of de Velomobielgarage Groningen…

Er is zo-wie-zo nog een hele weg te gaan!

2 opmerkingen:

  1. Hee Mick,
    Je bent me net voor met je goeie idee om een eigen racekap te gaan maken. Ik heb de mijne vorige week angekondigd ('geheimzinnig') en die zet ik vanavond 'live'.

    groeten Cor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, daar moet op gedronken worden Cor !
    Maar dan toch weer even een serieuze reaktie (zucht):
    Een kap voor m'n Limit is eigenlijk wel zó belangrijk dat-ie anders de Alleweder niet kan vervangen.
    Ik wil dat dus eigenlijk ivm de zomermaanden (temperaturen) eerder doen dan de 'hardware' vd fiets...
    Het feit dat ik dat zelf probeer te doen heeft niet te maken met geen interesse in- of bewondering voor- de andere kappen.
    Maar met het feit dat de C-Alleweder (met mij erin) totaal incompatibel is met de Quest, Strada of Mango. Ik heb er niet eens een 'schuimkraag' voor.

    Mvg Mick

    BeantwoordenVerwijderen