zaterdag 18 juni 2011

'integrated protection'


Vandaag de regenachtige zelfklusdag even onderbroken voor het boodschappen doen.
Omdat ik voor de plaatselijke super (zelfs) de Alleweder niet wil riskeren en ook de tijdelijke droogte nog niet vertouwde pakte ik m'n vouwfietsje.

Daarop heb ik achter een nog bijna ongebruikte HPV-zitten. Maar de hieldraad scheurde met de boodschappen achterop finaal uit het rubber en verder fietsen was onmogelijk.
Ik kon de band alleen leeg laten lopen en verder gaan lopen...
Ik verdenk de roestige velg wel sterk debet aan het verschijnsel afgezien van de spotgoedkope buitenband.
Omdat het er echt niet van komt een andere velg in te gaan spaken heb ik de binnenkant ingevet met lagervet, enigzins tegen het roesten. En toch weer een Vredestein band gemonteerd.


Maar dit keer een Monte Carlo 'double density'. Die ze misschien beter 'Gaucho' hadden kunnen dopen (hetgeen 'rubber' betekent ih Spaans).

Want een snelle band kan dit beslist niet wezen, maar probeer dat maar n's weg te slijten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten