vrijdag 24 december 2010

rekstok oefeningen

Omdat volgens de voorspellingen de vorst en de sneeuwduinen het betere fitnesswerk (per fiets) nog wel even zullen belemmeren heb ik thuis een rekstok opgehangen. Oost, West...
Het komt daarvoor mooi uit dat tussen mijn woon- en slaapkamer een doorgang is van twee deuren breed.
De ‘deurpost-rekstokken’ die men je graag verkoopt zijn namelijk zo-wie-zo te kort voor ’n brede stand van de chinning oefening.
Omdat ik natuurlijk liefst helemaal geen bouwkundige verrichtingen uitvoer in het huurhuis heb ik eerst de eenvoudigste opstelling beproefd die ik bedenken kon: Een bezemsteel liggende over de geopende kastdeuren!


Dat ging op zich niet onverdienstelijk, de deuren vielen er niet uit of zo.
Wel stootte ik zo m’n kop. Ook zou de bezemsteel niet bestand zijn tegen een smalle handstand, waarbij de nadruk op de biceps komt te liggen.
En op het doorbuigen van de steel.
Ook het stuur van any Thys is natuurlijk niet zo breed.

Daarom heb ik van onder een (eigen fabrikaat) vloerluik m’n oude halterstang tevoorschijn gehaald. Type “Chrome won’t take ya home”.
Voor het terugschakel-projekt had ik ook wat nodig dus heb ik gelijk korte tafelpootjes gekocht bij de bouwmarkt. Waarin rubber doppen zitten met inwendig M10 draad.
Stukjes alu L-profiel voorkomen dat ik de stang op m’n hersens kan krijgen.


Omdat ik me niet gelijk realiseerde dat ik ook in de smalle grip persé m’n voeten niet aan de grond wil kunnen krijgen (dat traint erg irritant) zitten er nu dus vier gaatjes in de post…

Maar as je maar gezond bent zeg ik altijd maar!


4 opmerkingen:

  1. hoop voor je dat het houdt op die 8 schroefjes mick.
    weet jij nog ergens zo een stang te koop ?
    Ben op zoek geweest maar de meesten verkopen alleen nog maar die met die 35 mm uiteinden en die wil ik niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Gerrit,

    Dat heb je goed ingeschat, de sterkte houdt idd niet over.
    Als je goed kijkt (dankzij de Sony camera) heb ik de bovenste schroefjes ook zwaarder gekozen en in (slag-)plugggen geschroefd.
    Moet je verder van de muur dan zal je echt een driehoekige steun moeten gebruiken, ook de stang moet echt vrij sterk zijn (weegt alleen al 15kg!).
    Ik moet nog ergens een z-stang hebben, als ik deze vind en past mag je de (roestige) wel hebben...

    Mvg Mick

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat zou mooi zijn , mick .ga ondertussen van de week nog wel even bij een tweedehands winkel op zoek , misschien dat die er nog 1 hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is gebeurd zoals je ziet. Ik heb 'm verlengd met 2 alu buisjes aan weerskanten, ik bewaar de gekste dingen!
    Kom de zware/lange halterstang maar ophalen zou ik zeggen...
    We mailen!

    Mvg Mick

    BeantwoordenVerwijderen