maandag 22 november 2010

ratio versus gevoel

Ik kan me niet herinneren dat ik zo uit m’n ‘gewone doen’ was als na ’t zien en lezen vd specs bij de Leiba X-treme. Toch probeer ik m’n verstand erbij te houden.
Niet alleen ga ik dan zélf meedoen met het aanschaffen van een nieuw gemaakt stuk plastic eigenlijk alleen maar voor de show: Alsof ik haar zelf gemaakt heb!
En de snelheid t.o.v. anderen met een velomobiel: terwijl ik fysiek toch geen schijn van kans heb bij wedstrijden en dat ook helemaal niet m’n ambitie was.
Voor woon/werk heb ik ‘m niet nodig, zelfs niet in de winter want de FAW voldoet redelijk, met wat aanpassingen uitstekend…

De breedte van de Leiba blijft een probleem met de getintglazen tussendeur.
De koude staat voor de deur en ik heb aan de woning (en schuuraanbouwtje) nog genoeg te doen dan om me meer werk op de hals te halen !
Ik wil zwz geen afstand doen van de FAW en dit zou ook niet hoeven want die kan ik in de schuuraanbouw stallen.
Maar de Leiba zal ik nooit verder kunnen krijgen dan de centrale hal.
Ik probeer ‘het kado’tje’ voor nu uit m’n gedachte te verbannen en voor later te bewaren.
Eerst maar eens kijken of ik van die spierkramp in m’n nek af ben morgen en dus weer gewoon aan ’t werk zal kunnen.
Misschien zelfs wel met de Alleweder. Waar ik Zondag kramp-of-geen-kramp een brede velg onder heb gespaakt.
En in principe de Quest veer nu eindelijk de juiste lengte zou moeten hebben. Zodat er geen ketting meer ratelend aan zal lopen(?).

Maar waarom had ik dan niet eens zin om dat vandaag al uit te proberen? Ik lijk wel ’n klein kind met m’n Leiba!

2 opmerkingen:

  1. Hi Mick,
    Liefde op het eerste gezicht wil niet garanderen dat het blijvend is. Gewoon daar enkele maanden de tijd voor nemen. Waarom geen gebruikte Mango of Quest kopen? Als die niet zou bevallen is de markt voor gebruikte fietsen van dat merk groter dan voor een Leiba. Vooral in de Mango kan zonder al te veel gedoe een elektrische motor in.
    Groeten,
    Wim

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt Wim voor je advies.
    Ik weet dit soort 'enthousiasme' gelukkig wel te herkennen. Misschien dus maar goed ook dat 'íe net niet past.
    De laatste keer dat ik zo frenetisch iets zocht was een andere auto en toen heb ik een niet echt goede koop gedaan, ondanks 't bouwjaar.
    Gisteren vond ik een briefje in de bus dat werklui door m'n hal heen moeten voor werkzaamheden in m'n tuin ad gevel vd buren...
    Ook niet echt prettig nu voor veranderingen ad binnenarchitectuur dus nu!
    Mvg Mick

    BeantwoordenVerwijderen