vrijdag 29 oktober 2010

het remblokje als voetstuk

Nu het wat frisser wordt heb ik de haldeur liever weer dicht om warmteverlies te beperken. Daar heb ik niet voor niets een (wegklapbare) deurdranger bovenaan gemaakt.
Zoals te zien is kan dit net dankzij het kleinere 451 achterwiel in de JE-trike. Daartoe was ik overgegaan om een lager- en liggender positie te bekomen.
Ideaal is dat alleen niet want op dat moment kan de voordeur niet meer open. Voorheen kon ik ‘m op het achterwiel zetten en dit blokkeren tegen wegrijden. Ieder nadeel heb z’n…
Het nieuwe steunpunt vormde het achterlichtje maar voor glasbreuk ben ik niet verzekerd (alleen WA). Ook de Duitse bagagedrager waarschuwt al ondubbelzinnig: bis 10kg!Dit heb ik opgelost door de verlengde m6 bout aan de achterkant van de bagagedrager nog iets verder uit te vullen waardoor deze verder horizontaal komt. Ik had toen de mogelijkheid een dop met inwendige draad in het frame te stoppen en ’n stuk m8-draadstang met verloop naar m6 dat net de reflektor passeert.
Een V-brake remblokje daarin doet prima dienst om de fiets stabiel tegen de muur te zetten. Boven op het luik waar m’n campingspullen onderliggen.

Uit historisch respect voor de oude woning heb ik over de CV-buizen langs ’t plafond (niet míjn werk trouwens, maar gebeurd is gebeurd…) een laken gehangen om geen bandensporen te krijgen tegen de witte muur.




Dat halletje is trouwens best ’n lekker knus klushoekje, met toch nog wat frisse lucht als ik ’t koekoek-raampje open.
Ik heb dan ook daarna achter de voordeur nog ’n stopcontact bijgemaakt zodat daar de tussendeur ook niet steeds voor gebruikt hoeft te worden.



Een klein atelier met daglicht dus eigenlijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten