zaterdag 11 september 2010

oude wijn in nieuwe zakken

Het voorwiel van de Alleweder is af, ik gebruikte de oude spaken weer met nieuwe nippels.
Ik kan me dus bijna weer op de roeifiets(en) richten. Uiteindelijk is komend weekend al het EK in Zeeland. Waar ik me trouwens alleen heb opgegeven voor de toertocht.
Maar ja, de 'echte champs' bloggen niet? Laat het me weten!

Hoewel de deelnemerslijst niet is in te zien is weet ik toevallig van die ene wel heel grote naam die ik sprak in Dronten dat hij -na jaren- wél weer van de partij zal zijn!
Als hij -net als ik- op een oudere Revolver zal deelnemen ipv de carbon 209 kan dit misschien nog een aardige discussie op de - -vrij stille- ThysID discussielijst opleveren. Gesteld dat hij toch wint natuurlijk.
Ik vermoed echter dat het wel de nieuwe 209 wordt en niet het model dat ik zag toen de Strada van Juf Katje klaar was met dezelfde bergsnek als ik gemonteerd zitten heb.
Het wordt nu dus nog uitlijnen van de Alleweder en dan afwegen welke pedalen te monteren op de roets. Ik prefereer eigenlijk de Speedplay's waar nog enigszins op is te lopen. Maar die komen vaak los van de pedalen.

Al met al een bericht dus met veel losse eindjes, sorry!

2 opmerkingen:

  1. Tot volgende week dan. Dan doe ik voor de 1e keer mee met de wedstrijden. Geen idee wat ik kan verwachten. Heb m'n roets (ook een 222) vandaag vandaag gepoetst van nieuwe remblokken voorzen en een 1/2 kilo zand eraf gehaald. Dat laatste zal zeker schelen. Welke pedalen het worden weet ik al, want ik heb maar 1 soort. Look Keo compatible Exustar pedalen... Met 36,= inclusief plaatjes niet duur. Ik weet in ieder geval dat ik minder vaak door deze grote naam zal worden ingehaald als tijdens de 6 uurs op CV ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Maas-Maarten,
    Ik zei in alle eerlijkheid tegen Y.S. dat "ik me altijd vrolijker voel als ik van deze fiets afstap dan dat ik uit een of andere velomobiel kom gekropen" -daar moest 'ie wel om lachen.

    CU ! Mick

    BeantwoordenVerwijderen