vrijdag 3 september 2010

dringen bij de deur


Aan deze opstelling kan J. Cruyff nog een puntje zuigen!

Vooraan links de bankdrukfiets met het grote (Nexus-8)wiel. Omdat ik als eerste het huis verlaat zal dit de doorgang weer ‘vrij’ maken. Ik ga erop naar het werk, da's ook maar 20km.
Met het ‘Berger-block’ lukt het me zelfs om fietsers in te halen die zich (expres voor mij!) voorover over het stuur gooien en een derailleur hebben.

Rechts de JE-trike. Dat is eigenlijk m’n dagelijkse boodschappenfiets.
Behalve snel kruispunten binnen de hoofdstedelijke agglomeratie nemen is het ook heel prettig rustig door het flevopark te steken met nog een doel ook. De dichtstbijzijnde bouwmarkt meestal.
Ik kom dan ontspannen thuis terwijl ik toch weer verder met de spullen kan.

De Alleweder staat er pal achter voor de toch wel vele regenachtige dagen die we gehad hebben in Augustus. Nu met het dekselse schermpje zie ik daar ook niet meer tegenop!

Links onder de kapstok is nog m’n schoenenrekje zichtbaar waar o.a. 3 verschillende soorten klik-systemen in staan SPD (vd Alleweder en soms de trike), Speedplay ATB (vd benchpress 222) en Speedplay Zero (vd Revolver 222).

Toegegeven het is wat vol in de herberg. Maar zorgen over de ‘brandveiligheid’ zijn niet nodig want er zijn nóg drie deuren naar buiten behalve de voordeur.
Trouwens, oefening baart kunst. Als ik over enkele minuten de bankdrukfiets naar buiten duw zal alles zijn zoals het de rest van de dag de gebruikelijke usance is.

Als het weer kouder wordt heb ik de tussendeur (met het matglas) weer liever dicht natuurlijk.
Dan kan in het voorhalletje de trike opgetrokken worden via een katrol aan de CV-buizen (no worries, m’n beroep is cv-monteur) en / of een tweewieler op de grond staan.

Helemaal ideaal is het niet maar ik heb nog nooit zoveel fietsen in de aanslag kunnen zetten: Heel blij met deze woning!

2 opmerkingen:

  1. En ik dacht dat ík weinig plek had voor m'n fietsen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou plek hebben en plek hebben zijn hier 2 dingen.
    Ik heb een aanbouw aan het schuurtje gemaakt van nog eens 12vierk. m. maar daarvandaan kan ik de straat niet op.
    Ik kan wel net een 2wieler langs de 3wielers krijgen maar da's lastig en maakt lawaai als ik nog niet helemaal wakker ben.
    Om geen bejaarden of drugsgebruikers te storen zet ik die nu dus al klaar de avond vantevoren.

    p.s. Nadenken over dat velomobieltreffen kost me wat moeite tijdens het bouwkundig creatief denkproces van het maken v.e. schuifwand vd aanbouw, laminaatleggen, vloerconvector en zo.
    Ook heb ik daar nog een overnachting op de camping roeifietsen EK tussenzitten. Daar ga ik dan wel -helaas- met de auto heen...
    Maar trekkershut? Ik vind kamperen met m'n eigen Nomad tentje juist de uitdaging dus ik kan wel zeggen dat ik geen minder beladen Strada's zal kunnen (en willen) bijhouden!

    BeantwoordenVerwijderen