zondag 29 augustus 2010

Het Dekselse Dekzeilschermpje

Omdat de vader van alle moderne velomobielen de Alleweder vooraleerst door een belg (Bart Verhees) is gebouwd een Suske & Wiske achtige titel dit keer.
Dat zij bovendien de nederlandse taal meestal beter beheersen zal wel toeval zijn…?

Ik ben klaar met het viziertje om morgen de regen te trotseren! Wel beef de ritsluiting van het tentzeil bij het nemen van de foto iets omlaag. Ik had wat ruimte nodig om mijn arm met de camera naar buiten te houden namelijk.
Ik werk liever aan zoiets als niemand me afleidt, vandaar.

Bij het ontwerpen was het hebben van een aparte sokkel voor de uiteindelijke vorm erg makkelijk.
Zo kon ik de andere helft van het deksel, zónder klittenband, goed gebruiken om het een en ander uit te proberen zonder ‘verkleving’.
Ook een overbodige rand die ik met een u-vormig stanleymes wegsneed kwam goed van pas om samen met het raampje in het deksel te klemmen.
Om alles definitief maar toch nog demontabel vast te zetten schroefde ik 3 schroefjes in met ’n miniatuurboortje gemaakte gaatjes door de rand om alles bij elkaar te houden.
Van opzij 1 en 1 van voren, om de 45" dus.




Het gaat me om een functionele constructie: Ware schoonheid zit vanbinnen!

3 opmerkingen:

  1. Ben benieuwd hoe het scherm je bevalt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, zoals je kunt zien aan de tijd kan ik er niet van slapen!
    Nee onzin, wel zit ik misschien meer met ''t porem' als ik wel toegeven wil. ad Voorkant heb ik al 'n gele isolatieband tegen 't groen geplakt en van boven op 't deksel de hippe 'Speedplay' sticker die bij m'n 'Zero' pedalen kwam.
    Als ik over de Nederlandse taalbeheersing begin te klagen weet je dat me iets niet lekker zat!

    Groeten Mick

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het scherm helpt goed tegen de regen (voorzover ik die gehad heb)en zeker tegen de wind! Voorheen kwam ik nogal eens met schrijnende ogen op 't werk.
    Het zicht is goed maar gelukkig kan ik wel langs- of over kijken want op 't fietspad ad linkerkant vd Legmeerdijk (Aalsmeeer) zou ik anders door tegemoetkomende auto's zijn verblind.
    De lawaai in m'n oren is door 't schermpje zeker niet afgenomen en ook kreeg ik 't op de terugweg zó warm dat 't m'n traptempo negatief beïnvloedde. Ik ben gewend meer warmte te kunnen afvoeren id hoofdcentrale.
    Aangezien ik schrale ogen ook met een gewone bril kan bestrijden zou ik het graag als een afneembaar item voor slagregens willen zien.

    En daar is 't dus ook erg geschikt voor!

    BeantwoordenVerwijderen