zaterdag 22 mei 2010

Stap 1

Omdat mijn CVT-staalkabelinspanningen nog immer geen betrouwbaar aandrijvingsmechanisme hebben opgeleverd wil ik terug naar waar het allemaal mee begon: Een gecombineerd stuur voor zowel roeien als bankdrukken.

Door de omkeringsconstructie op de Thys 222 pré-CVT (met betrouwbare Nexus naaf) er dan maar iedere keer op- en af te sleutelen.
Het nadeel van m’n eerdere ‘universele’ stuur was dat de polsen te zwaar belast werden door mijn handen in de onderstand.
Daarom ben ik er daarna toe overgegaan om er aparte fietsen van te maken met draaiende handvatten voor de benchpress. Dat stuur werd echter breed en zwaar.
Ik denk nu een compromis-stuur gevonden te hebben dat beide bewegingen toestaat, en de polsen daarbij niet lijkt te belasten: Door een stand van de handen met de handpalm omhoog te kiezen.
In onderstaande impressieclip voer ik eerst 3 roeislagen uit gevolgd door 3 bankdrukbewegingen.



Kennelijk heeft men Mick's Eigenfiets.nl nodig om van de laatste armbeweging een aandrijving te laten doen uitgaan.
Ik zal mijn best doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten