woensdag 26 mei 2010

Ossekop niet, Revolver wel

Ik ben vandaag met den Thys ten werk getogen voor dag en dauw. Volgende week zal dat gelukkig dagelijks 'n halfuurtje later zijn!
Omdat ik nog wat klemmen mis vd inversieconstructie met dikkere buis heb ik het stuur 'leeggehaald' en eerst maar n's als roeifiets voor naar 't werk gebruikt.
Dat viel niet mee! Het stuur dat door de hoge aangrijppunten op 'n soort ossekop lijkt dwingt me helemaal maximaal uit het stoeltje erg hoog aan te grijpen.Wat me overstretching vd handen bezorgt: Niet goed dus!

Wel heb ik eindelijk het door iedere roeifietser felbegeerde dynema- aangedreven Revolver model uit de Thys 222 serie voor mij kunnen reserveren...
Hoewel het op- en afschakelen van dit sterk op het CVT lijkende systeem beslist meer 'voeten id aarde' heeft dan een (Nexus) versnellingsnaaf geeft 't a.) absoluut het hoogste rendement in alle versnellingen b.)het allergrootste versnellingsbereik.

Daar kan zelfs geen Rohloffnaaf tegenop en zo besluit ik met vreemde zere handen toch nog positief!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten