zaterdag 20 februari 2010

Roets des Invalides

Na het traditionele familiebezoek vorig weekend –40km met de FAW- begon ik mijn werkweek eigenlijk niet goed. Steken in mijn onderbeen waarschijnlijk voortkomend uit ’n botvliesontsteking onder m’n voet (hielspoor) maar op röntgen- of echofoto’s niet aantoonbaar al aan het begin vd week lieten me voor de auto kiezen Maandag en Dinsdag.

Daar werd ik Dinsdagmiddag heel chagrijnig over en in 1 middag heb ik m’n Thys (pré-CVT) aangepast om aan de drang vanuit m’n lichaam ‘weer iets met de armen’ te kunnen gaan doen gehoor te geven.
Een gezonde aandrang trouwens van ’n ex-fitnesser die ik evenwel net zo min kan uitleggen als aan de hond van Marcel “waarom muziek van Bach zo goed is”.

Ik weet dat Derk Thijs dit ook al n’s gedaan heeft en de fietser ermee vervolgens aan de EK op Neeltje Jans heeft meegedaan. De technische uitvoering heb ik nooit goed kunnen bekijken maar is anders dan die van mij.

Ik gebruikte ’n open aluminium profiel dat gebruikt wordt als ophanging van schuifdeuren. Voor zette ik dat vast aan de m8 ophangbout vd geleidewielen.Achter aan ’n haaks omgezet alu stripje met drie gleufjes en een m6 gaatje vd bevestiging aan resp. boegsprietboutjes en profiel.












Woensdag ben ik er mee naar ’t werk gereden en dat ging met ongeveer ik schat tussen de 60-80% vd snelheid ivt normaal. Ik kwam net op tijd om in te klokken maar had geen tijd meer om te douchen…Excuus nog!

Ik hoop natuurlijk dat de constructie tijdelijk is en het SPD-pedaal weer snel terug kan in de voetenslede –als vanzelf.

5 opmerkingen:

  1. Dit is hogere-school monteurswerk dat duidelijk te hoog is gegrepen voor mij als erkend onhandige bondskluns...
    Toch wel gemakkelijk om op deze manier van ledematenpaar te kunnen switchen ;-)
    Maar inderdaad, hopelijk is het ongerief tijdelijk en van korte duur!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik was het echt zó zat met de auto dat ik haast een 'handbike' met koffiemolen-aandrijving erbij gekocht had. Gelukkig was de verkoper zelf niet thuis want zo'n driewieler erbij....
    Daarna bedacht ik me dat van dat ene been minder.Veel makkelijker weer terug te bouwen natuurlijk en wat die techniek betreft: Haast té eenvoudig !
    Wel heb ik de boegsprietboutjes iets langer gekozen hoor.
    Groeten Mick

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sander mijn zoon studeert de Partita III van Bach op viool. Die vent speelt zo verrekte zuiver zodat er een gelaagdheid in zijn spel komt. Al is het voor solo viool het lijkt een kathedraal van geluid. Muziek waar je blij van wordt en waar je helemaal van uit je bol gaat. Het verrast altijd en raakt een gevoelige "snaar". Nu snap je waarom Bach zo mooi is ;-)

    ps: Nu de hond nog....

    Groet Marcel Quest 342

    BeantwoordenVerwijderen
  4. het is niet mijn hond he. oppashondhe slechts:P

    groet marcel,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dus heb ik jouw 'oppashond' weer ff geleend...
    Vindt 'ie (of zij) vast niet erg al die aandacht!

    BeantwoordenVerwijderen