zondag 3 januari 2010

Friedrich Fröbel

Mijn tegenwoordige helden zijn eigenlijk best bedeesde heren nu ik er over nadenk...



Het is bitterkoud maar toch wilde ik iets aan ’t voor mij onverkwikkelijke feit doen dat het portier van m’n auto (uit 2001) al begint te roesten van mijn Panda Young. “Dat hebben alle Panda’s” –volgens mijn autodeskundige broer Marc.Toch heb ik pas 'n puntgaaf exemplaar mogen bewonderen uit 1990 (!?).
Zoiets zit mij dwars en ik kon het niet laten een autohoes te bestellen, de auto daaronder te parkeren en de ritssluiting aan de berijderskant open te maken om het portier te demonteren.
Ik heb de deur op z’n kop geplaatst en de roest eraf gestoken met ’n glasfiberstokje en het schuurtje op temperatuur gebracht.
Van het frame van de bankdrukfiets dat ik ’t laatst met poly-pox primer bewerkte weet ik nu dat ’t niet sociaal en medisch verantwoord is dit tweecomponentengoedje in huis aan te brengen!
De autohoes moest indringers uit de auto houden -liefst van menselijke én dierlijke oorsprong- tijdens het chemisch uithardingsproces en dat is gelukt. Daarna heb ik de witte primerbewerkingen met de lakstift weer in de kleur (groen) van de auto gebracht.
Wel ’n zware klus voor iemand die pas 3 schroeven uit z’n heup heeft laten verwijderen. Maar ja, als je nog niet fietsen kunt…

Dan kan ik over 'n ander geslaagd projekt wat uitwijden


In 2008 kwam ik terug van werk met de Alleweder tot stilstand door ’n schurende confrontatie met het wegdek aan de onderkant van de VM.
Het bleek dat de ophangingen van de achtervork uitgescheurd waren:


Zoals te zien reed ik toen nog met de ketting door de bodem heen zoals ‘alle’ FAW’s –maar dat terzijde.
Ik zaagde uit ’n dun vierkant RVS profiel 2 L-vormen die ik bovenin de uitgescheurde U-stompjes schroefde.
Klus geklaard, houdt tot op de dag van vandaag !


En wat was het een stuk warmer van de zomer hé Marcel ?!

4 opmerkingen:

  1. nou veel wamrer ja en beterrrrrrrrrrrrrrr


    nog een goed 2010 he!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij ook jongen!
    Mijn pc slaat een beetje vast als ik je jaarverslag probeer te openen, anders had ik wel 'n 'comment' achter gelaten: Bedankt voor die tocht en foto nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey jongens, ook voor jullie een super 2010 gewenst, met veel kilometers die onder de wielen mogen doorschuiven!
    Mick: hoe gaat het met de heup? Hopelijk kan je snel weer fietsen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja dat hoop ik ook Teun.En ook de beste wensen.
    Ik ben nog van plan met de personenweegschaal die ik bij m'n moeder moet lenen 't gewicht vd FAW te meten ter vergelijk (ivm je laatste post).
    De incisie geneest goed maar kracht kan ik door 't littekenweefsel niet zetten met 'n opgetrokken rechterbeen: Ik ben gelijk rechtsomkeert gegaan toen ik 't probeerde. Zou leuk zijn want de ijszeilers gaan al over de Gouwzee!

    BeantwoordenVerwijderen