zondag 29 november 2009

Praktijktest

Mooi dat het Zondag is vandaag. Niet dat ik in de wederkeer van Jezus geloof maar de winkels zijn dicht dus kan ik even schrijven als evaluatie.


Gisteren heb ik een rem en het versnellings-rapidfireshiftertje aangesloten en ben het flevopark ingereden met de bankdrukfiets/Hafa.
Welnu het (nieuwe) stuur bevalt me al niet. Ondanks dat het lichter is dan wat ik op de 220 gebruikte voelt het door de meer liggende houding op de Hafa zwaarder aan.
Daarbij komt dat stuur ook nog n's akelig voor m'n gezichtsveld te staan als m'n armen gestrekt zijn.
Terwijl ik een veel te snelle beweging voorwaarts moet maken om de pedalen bij te houden!
De enige manier om 't een en ander te synchroniseren was langzamer te trappen maar dat haalde de snelheid terug tot beneden wat ik al haalde met de 220 (in bankdrukuitvoering) met veel prettiger krachtsportachtige slagen...


Eigenlijk ben ik dus wat ontgoocheld maar nu ik zover ben ga ik morgen terug naar de schilderswinkel op het Gerard Doupleintje. Waar ze me zonder gezeur en moeilijk doen de verfblikdeksels verkochten voor 'n redelijke prijs.
Maar dan dit keer voor wat kleinere exemplaren!
De dynemakabeltjes liepen trouwens enkele keren ook vd deksels af maar bleven er lang genoeg op voor een indruk....Jammer genoeg geen indrukwekkende indruk.

Dan wil ik me vandaag maar even bezig gehouden met de FAW: Vervanging van het versnellingsnaaf kabeltje.

Al tijdens mijn tochtje met Marcel bleek ik nauwelijks in staat de Alleweder uit een kuil te krijgen waar ik achteruitrijdend ingekomen was: Zonder de Sachs/Maillard-naaf 30% lichter te kunnen zetten/ of de naaf in z'n vrijstand te kunnen krijgen en zo 't grootste achtertandwiel te kunnen opzoeken.

Wel heb ik de ketting gisteren al wat gesmeerd hierdoor eigenlijk geïnspireerd door WFvN (Quemo).

Soms ben ik wel wat jaloers over de tevredenheid -en dus rust- die dergelijke rijders voelen bij het huidig aanbod van Ligfietsen/Velomobielen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten