zaterdag 11 oktober 2014

Stoepondersteuning Amsterdam

Het zal enige weken zijn dat ik een advertentie op Ligfiets.net zag staan met de vraag om een uitlijnapparaat of hulp bij het uitlijnen van een Flevobike Alleweder  Nu heb ik daar een fantastisch praktische constructie voor gemaakt waarmee dat snel te doen is. Maar die wil ik natuurlijk niet kwijt.
Dus schreef ik hem aan of dit nog nodig was en of hij daarvoor mijn hulp wou hebben. 
Uit de correspondentie die volgde bleek dat we elkaar al ontmoet hadden tijdens een 'proefrijdag' op het circuit van Zandvoort. Hij accepteerde mijn aanbod graag en om vier uur vanmiddag hebben we dat dus gedaan met de 'magische uitlijnlatten machine'.
Maar M. van Dijk hoefde daar dan ook slechts voor uit Haarlem te komen dus dit was zelfs iets minder ver dan naar zijn werk in Zuid-Oost. Zelfs met een minder goed sporende FAW was dat nog wel te doen op een vrije zaterdag vond hij.
Omdat ik weinig trek had mijn Limit uit de gang te halen voor deze klus was het idee om dit met de latten en gereedschap onder een brug te gaan doen. Het regende namelijk nogal in de hoofdstad aanvankelijk.
Maar uiteindelijk konden we dit gewoon op de stoep uitvoeren voor mijn huis want de bewolking was inmiddels overgetrokken. Ook keek hij zijn ogen uit op mijn verzameling andere ligfietsen in de woonkamer.

Toch leek het uitlijnen buiten even iets moeilijker te gaan dan ik verwacht en gehoopt had. Het oogde of de indicatie-aanwijzer niet reageerde op het in- of uitdraaien van de stuurkogels (?). De rolmaat bleef ook steeds dezelfde toespoor uitwijzen...
Gênant maar alleszins verklaarbaar. Het koord in de linker lat was namelijk om een vleugelmoer geslagen inplaats van dat het vrij liep door het (gelagerde) geleidewieltje! Foutje, bedankt...


Maar toen was het klusje gelukkig snel geklaard verder..Aangezien je bij deze prima Flevobike Alleweder de kogelkoppen zelfs zittend in de velomobiel verdraaien en weer vastzetten kan  


-En ben ik nu een aantal zelf geïmporteerde  kloosterbiertjes uit Haarlem rijker (belasting vrij) :-)

Naschrift uit de mail:

Hai Mick,

Operatie is gelukt. Op de terugweg 32/33 km/u i.p.v. 25/26. Sturen gaat behoorlijk strak. Ik moet mezelf nu de tijd gunnen om conditie en spierkracht weer op het oude niveau te krijgen. Maar dat gaat nu zeker lukken met fors minder weerstand.

Dank dus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten