zaterdag 17 mei 2014

retro spiegeltje

Citaat- Steampunkers zijn dan ook mensen die dwepen met de vaste waarden en normen van een eenvoudigere maatschappij toen regels nog regels waren, beleefdheid en respect troef waren, en avontuur op iedere hoek lag te lonken. Opvallend is ook dat de beweging een parfum is van ongekende mogelijkheden, vrijgevochten karaktervolle vrouwen en mannen die leefden in plaats van geleefd te worden. Thalmaray  -Kom daar nog maar eens om in een tijd dat je met je tentje zelfs op een "ligfietscamping" door opgeparkeerde auto's klem wordt gereden!

Men kan aan de enorme 'Mickey Mouse' spiegels die op uw cash&carry velomobiel staan natuurlijk nog een stroomlijn toevoegen idvv een omgekeerde koplamp. Maar omdat er aan de Limit nog helemaal geen voorziening zat hiervoor heb ik voor een wat bescheidener oplossing gekozen. Die ook weinig wind vangt.
Hier op de gevoelige plaat vastgelegd tijdens het Paastreffen door Wilco. Waar ik de kale plekskes uit geknipt heb ;-)


Ik maakte het van een in Amstelveen gekocht telescoopspiegeltje (€ 3,90). Met een diameter van maar 3 centimeter! Maar omdat het zo dicht bij m'n hoofd staat zie ik er ruimschoots voldoende in.  Het heeft het meest basale kogelgewrichtje. Uit de tijd van het stoomschip. Daarom kun je het ook net zo goed om de kop van een klein (m3) boutje klemmen. Aanvankelijk om de kijkhoek te vergroten van mijn zelf geknutselde regenkap.
Maar omdat het weer opknapte (en ik nog maar 1 exemplaar had) tijdens het treffen kwam 'ie dankzij een punttangetje dat ik van Dave van Belle leende op deze plek te staan :-)




Hier toegepast aan het (langer gekozen) stelboutje van mijn Magura rem op de Cheetah:


Dat het telescoopsteeltje nu net zo goed weggegooid kan worden is gelukkig niet waar.
Twee er van naast elkaar kunnen dienst doen als DVB 'digitenne' buitenantenne.
Zelf heb ik er een koppelbuisje van gemaakt voor de glasvezelstok in een wieldoekje die gebroken was. En een dikker gedeelte om 2 V-brake bochtjes aan elkaar te zetten. tbv De remkabel van mijn linker trommelrem.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Mick, leuk de foto tegen te komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja en die inspireerde me dus genoeg voor dit blogberichtje :) Nogmaals bedankt!
    Mvg Mick

    BeantwoordenVerwijderen